connexion

Mars 2017

Option Européenne

L'option européenne est ouverte aux élèves de 4ème  souhaitant parfaire leur pratique de l'anglais. A raison de deux heures supplémentaires par semaine par rapport à leurs camarades, ces élèves sont amenés à pratiquer la langue autrement avec des professeurs de maths , de SVT et d'anglais au travers  d' activités ludiques basées sur le développement de la compréhension et de l'expression orales,différentes de celles traditionnellement proposées en cours.

Réalisation de mots croisés en Anglais

myschool

Maths & Anglais

Renforcer la pratique orale de l'anglais au travers d'activités mathématiques ludiques et variées, dont voici quelques exemples :

hedbanz

Hedbanz is the game where you try to guess the clue that is in your headband.Everybody knows but you, and you must ask questions to figure out if the cartoon in your headband is a shape, a basic element in geometry or a tool.. The first player to guess what they are, wins.Hedbanz is quick-guessing fun for two to six players.

timesup

Time's Up! is a party game for teams of two or more players.The same set of geometry words is used for each of three rounds.
In each round, one member of a team tries to get his teammates  to guess as many words as possible in 30 seconds.
In round 1, almost any kind of clue is allowed.
In round 2 no more than one word can be used in each clue .
In round 3, no words are allowed at all.